+36 30 3650 987 | hello@aszanakucko.hu

Foglalkozások

A következő jógaórákat látogathatod nálunk

gerincjóga

gerincjóga

A hatha jóga testtartásaiból kiinduló gerincjóga olyan modern mozgásterápia, melynek elsődleges szerepe a megelőzés, illetve utókezelés. A fizikai test egészségének megtartását, helyreállítását helyezi a középpontba. Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, törekszik a test szimmetriájának és a gerinc természetes görbületeinek helyreállítására, segít a helyes légzés elsajátításban. Precíz, anatómiai szempontból átgondolt, bárki számára könnyen elsajátítható gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a fizikai testet.

A gerincjóga a teljes fizikumot kezeli módszeresen. Hatékonyan támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat. Segíti az egészség elérését és megőrzését.

Kinek ajánlott:

Kifejezetten ajánlott a tartáshibák és gerincbántalmak megelőzésére, az ülő, vagy kemény fizikai munkát végzőknek, hátfájósoknak, de azoknak is, akik egyszerűen csak feltöltődni, mozogni vágynak. A gerincjóga eredményesen felkészíti a testet más jógairányzatok gyakorlására. Az órák nem épülnek egymásra, bárki, bármikor csatlakozhat.

A reggeli gerincjóga óra elsősorban a test felébresztését, bemelegítését szolgálja. A másfél órás órákhoz hasonló felépítésű, de figyelembe veszi az ízületek merevebb reggeli állapotát, ezért az intenzív nyújtásokat mellőzi. Az egész testet átmozgatjuk, finoman megnyújtjuk, s közben szinte észrevétlenül erősödnek a helyes testtartásért felelős izmaink.

A reggeli átmozgató órákkal elsősorban azoknak kívánunk segítséget nyújtani, akik elfoglaltságaik miatt nem tudnak a szokásos, másfél órás foglalkozásokra eljutni. A reggeli gyakorlás serkenti a vérkeringést, vitalizál, kávé helyett is kitűnő!

hatha jóga

hatha jóga

A Hatha szóban a Ha szó a napot, a Tha pedig a holdat jelenti. A nap és a hold egymással ellentétes energiákat jelképeznek, melyek egymást kiegészítve az egyensúlyi állapot létrehozására törekszenek. A Hatha jóga célja tehát, hogy segítségével megteremtsük az egyensúlyt az aktív és a passzív, a női és a férfi energiák között.

A hatha jóga ászanák (testhelyzetek), pránájáma technikák (légzőgyakorlatok) és kriják (tisztító gyakorlatok) alkalmazásával a finomenergetikai test fejlesztését támogatja. Segít megteremteni a test, az elme és a lélegzet közötti egységet, mely az egészség megőrzésének feltétele. A gyakorlatok által a test megerősödik, rugalmasabbá válik, az elme megnyugszik és felkészül a meditációra.

Az ászanák kivitelezésében is az egyensúlyi állapot elérése a cél, az erőlködés- és ernyedtségmentes aktivitás. Ennek elérése az ellentétes energiák közötti egyensúly létrejöttét jelenti. Ilyenkor a kivitelezés könnyed, az energia szabadon áramlik, a gyakorlat elvégzése minimális erőfeszítést igényel.

A hatha jóga széles eszköztárral rendelkezik, ezek a „Jóga 10 köre” néven ismertek:

  • Testgyakorlatok (ászanák) – a testi egészség és energetikai edzettség mellett az akaraterő és az önbizalom fejlesztésére szolgálnak
  • Légzőgyakorlatok (pránájáma) – a légzés tudatosításával és irányításával igyekeznek befolyásolni az energetikai történéseket a testben
  • Tisztítógyakorlatok – a fizikai és energetikai testet, illetve az érzékszerveket hivatottak megtisztítani
  • Koncentráció (dháraná) – az elme rögzítésével pihenteti és edzi az idegrendszert, segíti az elme feletti uralom megszerzését
  • Relaxáció (pratjáhára) – éber, de passzív tudatállapotot hoz létre, amelyben optimálisan működnek a regenerációs folyamatok
  • Meditáció (dhjána) – az elme működésének és mibenlétének megértését, az „én” koncepcióján való felülemelkedést szolgálja
  • Mantrák (varázsigék) – az anyag rezgését hivatottak befolyásolni, illetve monoton, recsitatív ismétlésük tisztítja az elmét
  • Mudrák – Szimbolikus test- és kéztartások
  • Kriják és bandhák – energetikai és tisztítógyakorlatok
  • Filozófia – az eszmei hátteret nyújtja a gyakorláshoz
bakasana

Astanga jóga

Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jóga stílus. A gyakorlók a meghatározott sorrendben végrehajtott ászanákat (jógapózok) és az azokat összekötő vinyászákat (dinamikus mozdulatsor) a légzéssel összhangban végzik. 

Ezen a jógaórán az astanga vinyásza jógarendszer első sorozatát, az egészség helyreállítását és megőrzését célul tűző Jógaterápiát gyakoroljuk, de a bonyolult és nehezebb ászanákat kihagyjuk mindaddig, amíg a test fel nem készül a továbblépésre. A gyakorlás intenzív és erős, biztos a felfrissülés, oldódik a stressz. Ennek eredménye a jobb egészség, energikusság, érzelmi és lelki kiegyensúlyozottság, gyors fejlődés és súlyfelesleg csökkenés. 

A gyakorlás szisztematikusan épül fel. Az álló ászanák megerősítik és felkészítik a testet az ülő ászanák végzésére. Az egyes pózok módszeresen megtisztítják és felfrissítik a belső szerveket. A levezető ászanák pedig segítenek a gyakorlás elmélyítésében. A 90 perces óra hamar sikerélményt hoz azoknak is, akik még nem jógáznak régóta, és jó alapot ad a teljes első sorozat gyakorlásához akár vezetett, akár Mysore stílusban.

Kismamajóga

A várandósság önfeledtté tételének és a szülésre való felkészítésnek egy kiváló módszere, amely a jóga ősi gyakorlatait és a dél-amerikai természeti népek szülést megkönnyítő technikáit ötvözi. A kismamajóga nem csak testgyakorlás, megtalálhatók benne a légzőgyakorlatok mellett relaxációs és egyéb mentális technikák is.

Mint a jóga lényege általában, a kismamajóga is a befelé, az önmagunkra figyelésben teljesedik ki. Ez a fajta önmagunkra figyelés a várandósság alatt természetesen a fejlődő magzatra való figyelést is jelenti. Amikor a figyelmet befelé fordítjuk, az első legkönnyebben észrevehető dolgok a testérzetek, melyek tudatosításával a kismama figyelme kifinomul, és hamarosan képes lesz ráhangolódni babájára.
A foglalkozások specialitása abban rejlik, hogy figyelembe veszi a várandósság során megváltozott fizikai, lelki és tudati igényeket valamint a módosult terhelhetőséget. Fontos célja, hogy a kismama hangulati, fizikai állapotát ne csak a várandósság ideje alatt segítse, hanem felkészítse a vajúdás és a szülés időszakára is. A rendszeres gyakorlás hatására kialakul a lelki nyugalom, a stabilabb kedélyállapot, és a test könnyebben alkalmazkodik a fokozódó terheléshez.
Fizikai szinten elsősorban a várandósság során nagyobb terhelésnek kitett hátizmokat, deréktájéki izmokat erősítjük, a gerinc rugalmasságának megtartása, a csípőízületek mobilitásának fokozása, a nyugalmi légzéskapacitás növelése érdekében dolgozunk. Szerephez jut a karok és lábak erősítése, az ödéma elkerülése érdekében a vér- és nyirokkeringés megfelelő fenntartása. Ennek érdekében folyamatos, könnyed mozgásban végzzük a gyakorlatokat.

Sor kerül légzőgyakorlatokra, ezen belül vajúdás alatti légzéstechnikákra is. Az óra elengedhetetlen része a gátizomtorna, mely során a medencealap izomzatát készítjük fel a szülésre, valamint a szülés utáni regenerálódásra.

A 90 perces órát egy kellemes relaxációval zárjuk. Ellazult állapotban elmélyülnek az órán átélt tapasztalások, feltöltődik a test és az elme.

Foglalkozásainkra szeretettel várunk minden kismamát várandósságának 14. hetétől!

Baba-mama jóga

Az emberi  idegrendszernek szüksége van a mozgásra ahhoz, hogy megfelelően tudjon működni. Nincs ez másként a csecsemőknél, kisbabáknál, totyogóknál sem, sőt számukra talán még fontosabb, hogy megfelelő ingereket kapjanak, kibújva az anyaméh védelmező közegéből. 
Az édesanyáknak pedig arra van szükségük, hogy visszataláljanak önmagukhoz, új lendületet vehessenek.
A Baba-mama jógán ezt a két dolgot együttesen igyekszünk megteremteni, egy kellemes hangulatú, támogató közegben, együtt mókázva a babákkal. Folyamatos kontaktust teremtünk a baba fejlődő idegrendszerével masszázs, mozgás és különböző fejlesztő eszközök segítségével. Közben dalokat, mondókákat ismernek meg, mellyel elősegítjük a beszéd fejlődését. Tesszük ezt úgy, hogy baba és mama is felszabadultan élvezze az együttlétet.
A baba mozgásfejlesztése mellett jut idő a mamák átmozgatására is, amíg a babák önfeledten játszanak, ismerkednek egymással, ezzel is segítve a szülés utáni regenerációt.
A foglalkozások támogatják az anya-gyermek közötti kapcsolat még bensőségesebbé válását. A Kismamajóga tökéletes folytatása lehet, de természetesen az nem előfeltétel. A gyakorlatok egymásra épülnek, átmozgatjuk az egész testet, erősítjük a törzs-, far- és combizmokat. Olyan tartásjavító, mellkasnyitó gyakorlatokat végzünk, melyek segítenek ellensúlyozni a helytelen tartás okozta problémákat, s kiemelt figyelmet fordítunk a gátizmok erősítésére is.
A Baba-mama jóga a babáknak egy jó lehetőség, hogy elkezdjenek megszokni egy közösséget, a mamáknak pedig lelki szempontból nagyon hasznos, hogy a szülést követő megváltozott élethelyzetben is visszataláljanak régi önmagukhoz. Baráti kapcsolatok alakulhatnak ki, tanácsokkal, tapasztalatokkal tudják segíteni egymást.

Mikortól ajánlom?
A Baba-mama jógát a szülést követő 6-10. héttől ajánlom elkezdeni, s mozgásfejlettségtől függően dönthetsz a kisbabás illetve a nagybabás óra között. A kisbabás órán van babamasszázs is, a nagybabáson már nincs, vagy csak kevés, a kicsik mozgékonysága miatt.

A foglalkozásokra hozz magaddal kényelmes ruházatot, (matrac, párna van), és mindent ami a babának kell. Egy kis takarót, vagy pelenkát is hozz a babád alá, ami biztosítja számára az otthon illatát, s ezáltal biztonságban érzi magát.

Ha mózeskosárral vagy hordozóval érkeztek, az a legjobb, így a babakocsi elhelyezése nem okoz gondot. Az órát pontosan kezdem, kérlek próbálj minimum 10 perccel az óra előtt ideérni. Ha kocsival jössz, számolj rá még 5 percet a parkolásra.

Az órára kérlek előzetesen jelentkezz be az Időpont foglalás gombra kattintva!

Felmerülő kérdéseidet tedd fel bátran az alábbi elérhetőségeken:
docziveronika@gmail.com
06/30/639-9736

Szeretettel várlak!
Veronika

DaoYin kínai gerinctorna

A kínai gerinctorna egy olyan ősi, kínai mozgásformákból összeállított, – egyedülállóan hatékony – gerincgyógyító mozgásrendszer, amely a Hagyományos Kínai Orvoslás elméleti ismereteit és a több ezer éves kínai gerincgyógyító gyakorlatokat hatékonyan ötvözi a nyugati orvostudomány anatómiai ismereteivel.

A gyakorlatok segítségével a nyaki, vállövi fájdalmaktól, gerincpanaszoktól, szenvedők mintegy 80%-a teljesen panaszmentessé válhat. Alkalmas arra, hogy a mozgásszegény életmódot élők, számítógép előtt ülők, stresszes munkakörülmények között dolgozók egyszerűen és hathatósan szüntessék meg örökös hátfájdalmukat, valamint az egészség fenntartására, megelőzésre, vagy akár rehabilitációra. Mindezek mellett a DaoYin energetizál.

Az óra alatt fejünk búbjától átmozgatjuk a gerincoszlopot, nyitjuk, tápláljuk az izületeket, erősítjük a mélyizmokat, javítjuk a keringést. Megszellőztetjük a porckorongokat, ennek hatására megérezhetjük, hogy gerincünk is tud lélegezni.

Szeretettel ajánlom gyermekkortól – 99 éves korig majdnem mindenkinek.

Kismamáknak nem ajánlott.

Aromaterápiás jóga

Az óra során illóolajokon és a légzésen van a hangsúly. Az olajok jelenlétükkel segítenek megérkezni, testet és lelket megérintően megkönnyítik a magunkhoz való kapcsolódást. A légzés pedig egy életadó, szelíd erő, ami állandóan velünk van. Tudatosításával és javításával fokozzuk egészségünket, szellemi frissességünket, sőt az érzelmek szabályozásához is egy kiváló eszközt kapunk. 

Az óra témájától, évszaktól és ünneptől függően az illat lehet légzést segítő, felvidító, immunserkentő vagy éppen megnyugtató. Ami állandó, hogy az óra során fejünktől a lábujjakig átmozgatjuk magunkat, kiemelt figyelmet adva a mellkasi, hasi és háti szakasznak, megnyitva az utat a könnyedebb légzés felé. Ezt követően mozgással kombinált légzésfigyelő gyakorlatokat végzünk. A jelenlét, a belső figyelem és erőltetésmentesség természetes része az órának. Természetesen illóolajjal támogatott relaxáció az óra lezárása biztosítva ezzel a test és elme megpihenését. 

Ezt az órát ajánlom kezdőknek és haladóknak egyaránt. Elsősorban olyanoknak, akiknek nincs kimutatott légzési problémájuk. Akik tudatosságukat, önismeretüket fejleszteni, akik a befele figyelésüket fokozni szeretnék, ők jó helyen járnak ezen az órán.

Mini jóga

Éneklés, közös játék, mozgásfejlesztés. Gyertek és mókázzatok egyet gyermeketekkel a munkanap zárásaként! 

Kiknek ajánljuk ezt a foglalkozást?
1,5 – 3 éves korosztálynak kísérővel (Anyával, Apával vagy Nagyszülővel) együtt.

A totyogós korszak egy nagyon izgalmas fejlődési szakasz a gyermekek életében. Ezért ezen a foglalkozáson kiemelten foglalkozunk az életkori sajátosságokból eredő mozgásigény kielégítésével. A sok énekléssel, mondókázással, utánozó mozgásokkal elősegítjük a beszéd és mozgás fejlődését, a tanulási képességek kialakulását.

Mire számíthatsz az órán?
A foglalkozások 35 percesek, rövid gyakorlatsorokból állnak. Vannak ismétlődő részei, melyek fontosak a gyermekek biztonságérzetéhez, valamint az ismétlődések segítik az idő múlását is érzékelni, ezáltal a figyelmet fenntartani. 

Mindig lesznek változó gyakorlatok is. Az óra eleji játékos, dalos, mondókázós átmozgatást követően többnyire állatokat utánozva gyakoroljuk a nagymozgásokat, ismerkedünk a jógapózokkal. Minden alkalommal előhívunk egy-egy témát is, aktuálisan kapcsolódva az évszakokhoz. Így játékosan elsajátíthatják a gyerekek a színeket, számokat, a különböző érzelmeket, egyes állatok hangját és tulajdonságait stb., valamint mozgásfejlesztő eszközök segítségével “akadálypályát” is építünk. Az óra végén egy-egy rövid mese vagy hangszerrel kísért ének segítségével elcsendesedünk.

Mit csinál az anya/kísérő az órán?
A kicsik életkori sajátosságaiból adódóan ezen az órán a fókusz a gyerekeken van, így az anyukák – vagy a kísérők – kivételesen nem jógáznak, hanem a gyermeket segítő szerepben vannak jelen. De, ha úgy alakul és szükségét érzed, csendes megfigyelőként is részt vehetsz a foglalkozáson, s csak akkor kapcsolódsz be, amikor jól esik.

S ha szeretnéd támogatni saját testi és lelki feltöltődésed, énidőt adni magadnak, akkor szeretettel várunk többi óránkon a Kuckóban!

A foglalkozásokat tartja:
Dóczi Veronika
kismamajóga oktató, baba-mama jóga és gyermekjóga oktató, gyógypedagógus, mozgásfejlesztő