+36 30 3650 987 | hello@aszanakucko.hu

Foglalkozások

A következő jógaórákat látogathatod nálunk

gerincjóga

gerincjóga

A hatha jóga testtartásaiból kiinduló gerincjóga olyan modern mozgásterápia, melynek elsődleges szerepe a megelőzés, illetve utókezelés. A fizikai test egészségének megtartását, helyreállítását helyezi a középpontba. Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, törekszik a test szimmetriájának és a gerinc természetes görbületeinek helyreállítására, segít a helyes légzés elsajátításban. Precíz, anatómiai szempontból átgondolt, bárki számára könnyen elsajátítható gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a fizikai testet.

A gerincjóga a teljes fizikumot kezeli módszeresen. Hatékonyan támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat. Segíti az egészség elérését és megőrzését.

Kinek ajánlott:

Kifejezetten ajánlott a tartáshibák és gerincbántalmak megelőzésére, az ülő, vagy kemény fizikai munkát végzőknek, hátfájósoknak, de azoknak is, akik egyszerűen csak feltöltődni, mozogni vágynak. A gerincjóga eredményesen felkészíti a testet más jógairányzatok gyakorlására. Az órák nem épülnek egymásra, bárki, bármikor csatlakozhat.

A reggeli átmozgató gerincjóga óra elsősorban a test felébresztését, bemelegítését szolgálja. A másfél órás órákhoz hasonló felépítésű, de figyelembe veszi az ízületek merevebb reggeli állapotát, ezért az intenzív nyújtásokat mellőzi. Az egész testet átmozgatjuk, finoman megnyújtjuk, s közben szinte észrevétlenül erősödnek a helyes testtartásért felelős izmaink.

A reggeli átmozgató órákkal elsősorban azoknak kívánunk segítséget nyújtani, akik elfoglaltságaik miatt nem tudnak a szokásos, másfél órás foglalkozásokra eljutni. A reggeli gyakorlás serkenti a vérkeringést, vitalizál, kávé helyett is kitűnő!

A középhaladó gerincjóga óra erőteljesebb, dinamikusabb gyakorlatokból áll, az alapgyakorlatok precíz ismeretét feltételezi.

hatha jóga

hatha jóga

A Hatha szóban a Ha szó a napot, a Tha pedig a holdat jelenti. A nap és a hold egymással ellentétes energiákat jelképeznek, melyek egymást kiegészítve az egyensúlyi állapot létrehozására törekszenek. A Hatha jóga célja tehát, hogy segítségével megteremtsük az egyensúlyt az aktív és a passzív, a női és a férfi energiák között.

A hatha jóga ászanák (testhelyzetek), pránájáma technikák (légzőgyakorlatok) és kriják (tisztító gyakorlatok) alkalmazásával a finomenergetikai test fejlesztését támogatja. Segít megteremteni a test, az elme és a lélegzet közötti egységet, mely az egészség megőrzésének feltétele. A gyakorlatok által a test megerősödik, rugalmasabbá válik, az elme megnyugszik és felkészül a meditációra.

Az ászanák kivitelezésében is az egyensúlyi állapot elérése a cél, az erőlködés- és ernyedtségmentes aktivitás. Ennek elérése az ellentétes energiák közötti egyensúly létrejöttét jelenti. Ilyenkor a kivitelezés könnyed, az energia szabadon áramlik, a gyakorlat elvégzése minimális erőfeszítést igényel.

A hatha jóga széles eszköztárral rendelkezik, ezek a „Jóga 10 köre” néven ismertek:

  • Testgyakorlatok (ászanák) – a testi egészség és energetikai edzettség mellett az akaraterő és az önbizalom fejlesztésére szolgálnak
  • Légzőgyakorlatok (pránájáma) – a légzés tudatosításával és irányításával igyekeznek befolyásolni az energetikai történéseket a testben
  • Tisztítógyakorlatok – a fizikai és energetikai testet, illetve az érzékszerveket hivatottak megtisztítani
  • Koncentráció (dháraná) – az elme rögzítésével pihenteti és edzi az idegrendszert, segíti az elme feletti uralom megszerzését
  • Relaxáció (pratjáhára) – éber, de passzív tudatállapotot hoz létre, amelyben optimálisan működnek a regenerációs folyamatok
  • Meditáció (dhjána) – az elme működésének és mibenlétének megértését, az „én” koncepcióján való felülemelkedést szolgálja
  • Mantrák (varázsigék) – az anyag rezgését hivatottak befolyásolni, illetve monoton, recsitatív ismétlésük tisztítja az elmét
  • Mudrák – Szimbolikus test- és kéztartások
  • Kriják és bandhák – energetikai és tisztítógyakorlatok
  • Filozófia – az eszmei hátteret nyújtja a gyakorláshoz
flow jóga

Flow jóga

Az óra az astanga vinyásza jóga alapjaira épülő, csípő- és vállnyitó, illetve a test méregtelenítését nagyban elősegítő csavaró ászanákat is tartalmazó dinamikus óra.

A sorozatban vinyászák (dinamikus mozdulatsor) kötik össze az ászanákat láncolattá. Egy jógapóz akkor igazán hatásos, ha önmagunkra koncentrálunk és a mozdulatokat a légzésünkkel összhangban végezzük. A légzés jelenti a hidat a test és a tudat között, mely történhet akaratlagosan és automatikusan egyaránt. Ezen az órán több (5 vagy 8) tudatos légzés erejéig maradunk egy-egy ászanában, aminek köszönhetően a test hatékonyabban használja fel a póz jótékony (erősítő, tisztító) hatásait. A gyakorlás célja az elme, a gondolatok lecsendesítése, a test edzése, az ászanák természetes, erőlködésmentes kivitelezése.

A flow-élmény az elme működésének egy olyan állapota, melynek során az ember teljesen elmerül abban, amit éppen csinál, amitől örömmel töltődik fel, abban teljesen feloldódik, minden más eltörpül mellette, bármi áron folytatni törekszik. Csíkszentmihályi Mihály a tökéletes élményről mint flow-ról, azaz áramlatról beszél.

„Amikor folyóparton ülünk, és figyeljük az elhaladó vizet, megláthatjuk a Flow szépségét működés közben. A víz természetesen áramlik és mozog, biztos irányban. Energiája, ereje, bizonyossága van, ebből a kombinációból nyugalom és a világgal való egység érzete árad. A legjobb pillanatok általában akkor következnek be, amikor egy ember teste és tudata önként vállalt erőfeszítésben végső határáig megfeszült, hogy valami nehezet és érdemlegeset alkosson.” Csíkszentmihályi Mihály

bakasana

Astanga jóga kezdő

Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jóga stílus. A gyakorlók a meghatározott sorrendben végrehajtott ászanákat (jógapózok) és az azokat összekötő vinyászákat (dinamikus mozdulatsor) a légzéssel összhangban végzik. 

Ezen a jógaórán az astanga vinyásza jógarendszer első sorozatát, az egészség helyreállítását és megőrzését célul tűző Jógaterápiát gyakoroljuk, de a bonyolult és nehezebb ászanákat kihagyjuk mindaddig, amíg a test fel nem készül a továbblépésre. A gyakorlás intenzív és erős, biztos a felfrissülés, oldódik a stressz. Ennek eredménye a jobb egészség, energikusság, érzelmi és lelki kiegyensúlyozottság, gyors fejlődés és súlyfelesleg csökkenés. 

A gyakorlás szisztematikusan épül fel. Az álló ászanák megerősítik és felkészítik a testet az ülő ászanák végzésére. Az egyes pózok módszeresen megtisztítják és felfrissítik a belső szerveket. A levezető ászanák pedig segítenek a gyakorlás elmélyítésében. A 90 perces óra hamar sikerélményt hoz azoknak is, akik még nem jógáznak régóta, és jó alapot ad a teljes első sorozat gyakorlásához akár vezetett, akár Mysore stílusban.

Kismamajóga

A várandósság önfeledtté tételének és a szülésre való felkészítésnek egy kiváló módszere, amely a jóga ősi gyakorlatait és a dél-amerikai természeti népek szülést megkönnyítő technikáit ötvözi. A kismamajóga nem csak testgyakorlás, megtalálhatók benne a légzőgyakorlatok mellett relaxációs és egyéb mentális technikák is.

Mint a jóga lényege általában, a kismamajóga is a befelé, az önmagunkra figyelésben teljesedik ki. Ez a fajta önmagunkra figyelés a várandósság alatt természetesen a fejlődő magzatra való figyelést is jelenti. Amikor a figyelmet befelé fordítjuk, az első legkönnyebben észrevehető dolgok a testérzetek, melyek tudatosításával a kismama figyelme kifinomul, és hamarosan képes lesz ráhangolódni babájára.
A foglalkozások specialitása abban rejlik, hogy figyelembe veszi a várandósság során megváltozott fizikai, lelki és tudati igényeket valamint a módosult terhelhetőséget. Fontos célja, hogy a kismama hangulati, fizikai állapotát ne csak a várandósság ideje alatt segítse, hanem felkészítse a vajúdás és a szülés időszakára is. A rendszeres gyakorlás hatására kialakul a lelki nyugalom, a stabilabb kedélyállapot, és a test könnyebben alkalmazkodik a fokozódó terheléshez.
Fizikai szinten elsősorban a várandósság során nagyobb terhelésnek kitett hátizmokat, deréktájéki izmokat erősítjük, a gerinc rugalmasságának megtartása, a csípőízületek mobilitásának fokozása, a nyugalmi légzéskapacitás növelése érdekében dolgozunk. Szerephez jut a karok és lábak erősítése, az ödéma elkerülése érdekében a vér- és nyirokkeringés megfelelő fenntartása. Ennek érdekében folyamatos, könnyed mozgásban végzzük a gyakorlatokat.

Sor kerül légzőgyakorlatokra, ezen belül vajúdás alatti légzéstechnikákra is. Az óra elengedhetetlen része a gátizomtorna, mely során a medencealap izomzatát készítjük fel a szülésre, valamint a szülés utáni regenerálódásra.

A 90 perces órát egy kellemes relaxációval zárjuk. Ellazult állapotban elmélyülnek az órán átélt tapasztalások, feltöltődik a test és az elme.

Foglalkozásainkra szeretettel várunk minden kismamát várandósságának 14. hetétől!

Kismamajóga babáddal is
Szeretnél hangolódni, mozogni a várandósság alatt, de eddig nem tudtál, mert otthon vagy nagyobb gyermekeddel? Ez az óra neked is szól, hogy egy jó hangulatú jóga foglalkozás során, közösen mozogva várhassátok a testvér érkezését. Ha első gyermeked várod, de szívesen belekóstolnál a "hétköznapokba", megtapasztalnád, hogy az élet babával sem áll meg, gyere bátran! Kérdezz, beszélgess, barátkozz anyatársaiddal!

Manótorna

Az emberi  idegrendszernek szüksége van a mozgásra ahhoz, hogy megfelelően tudjon működni. Nincs ez másként a csecsemőknél sem, sőt számukra talán még fontosabb, hogy megfelelő ingereket kapjanak, kibújva az anyaméh védelmező közegéből.
A Manótornán ezt helyezzük előtérbe.
Folyamatos kontaktust teremtünk a baba fejlődő idegrendszerével masszázs, mozgás és különböző fejlesztő eszközök segítségével. Közben dalokat, mondókákat ismernek meg, mellyel elősegítjük a beszéd fejlődését. Tesszük ezt úgy, hogy baba és mama is felszabadultan élvezze az együttlétet.
A torna alapját Francoise Barbira Freedman babás jóga módszere adja, kiegészítve az idegrendszer érését elősegítő mozgásformákkal.
A Manótornán a baba mozgásán, mozgatásán, fejlődésén van elsődlegesen a hangsúly, de jut idő a mama átmozgatására is, amíg a babák önfeledten játszanak, ismerkednek egymással.
A torna segíti a babák fejlődésén túl a szülés utáni regenerációt is. A foglalkozások segítségével az anya-gyermek közötti kapcsolat még bensőségesebbé válik, a Kismamajóga tökéletes folytatása lehet, de természetesen az nem előfeltétel. A gyakorlatok egymásra épülnek, átmozgatjuk az egész testet, erősítjük a törzs-, far- és combizmokat. Olyan tartásjavító, mellkasnyitó gyakorlatokat végzünk, melyek segítenek ellensúlyozni a helytelen tartás okozta problémákat.

Mi történik a babákkal óra közben, milyen csoportok indulnak?

A kisbabás csoportban a passzív babák mozgatását, masszírozását végezzük kiegészítve a fejlettségüknek megfelelő eszközös feladatokkal.
A nagybabás órán már kevés a babák aktív részvétele nélküli mozgatás és a babamasszázs. Mozgékonyságuk miatt, főként együtt mozgunk a babákkal, vagy olyan feladatokat végzünk, amik elősegítik és támogatják az idegrendszeri érést, az érzékelés és a mozgás fejlődését.
Dalokkal, mondókákkal fűszerezve mókázunk.
A babáknak jó lehetőség, hogy elkezdjenek megszokni egy közösséget, a mamáknak pedig lelki szempontból nagyon hasznos, hogy a szülést követő megváltozott élethelyzetben is visszataláljanak régi önmagukhoz. Baráti kapcsolatok alakulhatnak ki, tanácsokkal, tapasztalatokkal tudják segíteni egymást.
Légy türelmes a kisbabáddal, ha az első pár alkalommal nyűgösebb az órán! Kell egy kis idő, amíg hozzászokik a helyhez, a hangokhoz, a többi babához.

Mikortól ajánlom?
Kisbabás torna: 9 hetes kortól 9 hónapos korig (péntekenként) 
Nagybabás torna: 9 hónapos kortól 2 éves korig (szerdánként) 
A két korosztály közötti határ kicsit képlékeny, akkor érdemes csoportot váltanod, ha a baba már nem élvezi a masszázst, és kezd egyre mozgékonyabb lenni (8-10 hónapos kor között).
A kisbabás tornán van babamasszázs is, a nagybabáson már nincs, vagy csak kevés, a kicsik mozgékonysága miatt. Ez mindig a csoport aznapi hangulatától függ.

A foglalkozásokra hozz magaddal kényelmes ruházatot, (matrac, párna van), és mindent ami a babának kell. Egy kis takarót, vagy pelenkát is hozz a babád alá, ami biztosítja számára az otthon illatát, s ezáltal biztonságban érzi magát.
Nagybabás órára érdemes egy-egy kedvenc játékot hozni, amivel szívesen játszik, de meg is nyugtatja, ha szükséges.
Az órák nyitottak, ha sír a baba, vagy nyugtalan bármikor sétálgathattok egyet. Szoptatni, pelenkázni lehet a teremben is, vagy az öltözőben.

Ha mózeskosárral vagy hordozóval érkeztek, az a legjobb, így a babakocsi elhelyezése nem okoz gondot. Az órát pontosan kezdem, kérlek próbálj minimum 10 perccel az óra előtt ideérni. Ha kocsival jössz, számolj rá még 5 percet a parkolásra.
Az órára kérlek előzetesen jelentkezz be az Időpont foglalás gombra kattintva!

Felmerülő kérdéseidet tedd fel bátran az alábbi elérhetőségeken:
manojogaronival@gmail.com
06/30/639-9736

Szeretettel várlak!
Veronika