+36 30 3650 987 | hello@aszanakucko.hu

Foglalkozások

A következő jógaórákat látogathatod nálunk

gerincjóga

gerincjóga

A hatha jóga testtartásaiból kiinduló gerincjóga olyan modern mozgásterápia, melynek elsődleges szerepe a megelőzés, illetve utókezelés. A fizikai test egészségének megtartását, helyreállítását helyezi a középpontba. Harmonikusan erősíti és nyújtja az izomzatot, törekszik a test szimmetriájának és a gerinc természetes görbületeinek helyreállítására, segít a helyes légzés elsajátításban. Precíz, anatómiai szempontból átgondolt, bárki számára könnyen elsajátítható gyakorlatokkal biztonságosan, mégis eredményesen alakítja a fizikai testet.

A gerincjóga a teljes fizikumot kezeli módszeresen. Hatékonyan támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat. Segíti az egészség elérését és megőrzését.

Kinek ajánlott:

Kifejezetten ajánlott a tartáshibák és gerincbántalmak megelőzésére, az ülő, vagy kemény fizikai munkát végzőknek, hátfájósoknak, de azoknak is, akik egyszerűen csak feltöltődni, mozogni vágynak. A gerincjóga eredményesen felkészíti a testet más jógairányzatok gyakorlására. Az órák nem épülnek egymásra, bárki, bármikor csatlakozhat.

A reggeli gerincjóga óra elsősorban a test felébresztését, bemelegítését szolgálja. A másfél órás órákhoz hasonló felépítésű, de figyelembe veszi az ízületek merevebb reggeli állapotát, ezért az intenzív nyújtásokat mellőzi. Az egész testet átmozgatjuk, finoman megnyújtjuk, s közben szinte észrevétlenül erősödnek a helyes testtartásért felelős izmaink.

A reggeli átmozgató órákkal elsősorban azoknak kívánunk segítséget nyújtani, akik elfoglaltságaik miatt nem tudnak a szokásos, másfél órás foglalkozásokra eljutni. A reggeli gyakorlás serkenti a vérkeringést, vitalizál, kávé helyett is kitűnő!

hatha jóga

hatha jóga

A Hatha szóban a Ha szó a napot, a Tha pedig a holdat jelenti. A nap és a hold egymással ellentétes energiákat jelképeznek, melyek egymást kiegészítve az egyensúlyi állapot létrehozására törekszenek. A Hatha jóga célja tehát, hogy segítségével megteremtsük az egyensúlyt az aktív és a passzív, a női és a férfi energiák között.

A hatha jóga ászanák (testhelyzetek), pránájáma technikák (légzőgyakorlatok) és kriják (tisztító gyakorlatok) alkalmazásával a finomenergetikai test fejlesztését támogatja. Segít megteremteni a test, az elme és a lélegzet közötti egységet, mely az egészség megőrzésének feltétele. A gyakorlatok által a test megerősödik, rugalmasabbá válik, az elme megnyugszik és felkészül a meditációra.

Az ászanák kivitelezésében is az egyensúlyi állapot elérése a cél, az erőlködés- és ernyedtségmentes aktivitás. Ennek elérése az ellentétes energiák közötti egyensúly létrejöttét jelenti. Ilyenkor a kivitelezés könnyed, az energia szabadon áramlik, a gyakorlat elvégzése minimális erőfeszítést igényel.

A hatha jóga széles eszköztárral rendelkezik, ezek a „Jóga 10 köre” néven ismertek:

  • Testgyakorlatok (ászanák) – a testi egészség és energetikai edzettség mellett az akaraterő és az önbizalom fejlesztésére szolgálnak
  • Légzőgyakorlatok (pránájáma) – a légzés tudatosításával és irányításával igyekeznek befolyásolni az energetikai történéseket a testben
  • Tisztítógyakorlatok – a fizikai és energetikai testet, illetve az érzékszerveket hivatottak megtisztítani
  • Koncentráció (dháraná) – az elme rögzítésével pihenteti és edzi az idegrendszert, segíti az elme feletti uralom megszerzését
  • Relaxáció (pratjáhára) – éber, de passzív tudatállapotot hoz létre, amelyben optimálisan működnek a regenerációs folyamatok
  • Meditáció (dhjána) – az elme működésének és mibenlétének megértését, az „én” koncepcióján való felülemelkedést szolgálja
  • Mantrák (varázsigék) – az anyag rezgését hivatottak befolyásolni, illetve monoton, recsitatív ismétlésük tisztítja az elmét
  • Mudrák – Szimbolikus test- és kéztartások
  • Kriják és bandhák – energetikai és tisztítógyakorlatok
  • Filozófia – az eszmei hátteret nyújtja a gyakorláshoz
bakasana

Astanga jóga

Az astanga vinyásza jóga egy dinamikus hatha jóga stílus. A gyakorlók a meghatározott sorrendben végrehajtott ászanákat (jógapózok) és az azokat összekötő vinyászákat (dinamikus mozdulatsor) a légzéssel összhangban végzik. 

Ezen a jógaórán az astanga vinyásza jógarendszer első sorozatát, az egészség helyreállítását és megőrzését célul tűző Jógaterápiát gyakoroljuk, de a bonyolult és nehezebb ászanákat kihagyjuk mindaddig, amíg a test fel nem készül a továbblépésre. A gyakorlás intenzív és erős, biztos a felfrissülés, oldódik a stressz. Ennek eredménye a jobb egészség, energikusság, érzelmi és lelki kiegyensúlyozottság, gyors fejlődés és súlyfelesleg csökkenés. 

A gyakorlás szisztematikusan épül fel. Az álló ászanák megerősítik és felkészítik a testet az ülő ászanák végzésére. Az egyes pózok módszeresen megtisztítják és felfrissítik a belső szerveket. A levezető ászanák pedig segítenek a gyakorlás elmélyítésében. A 90 perces óra hamar sikerélményt hoz azoknak is, akik még nem jógáznak régóta, és jó alapot ad a teljes első sorozat gyakorlásához akár vezetett, akár Mysore stílusban.

Kismamajóga

A várandósság önfeledtté tételének és a szülésre való felkészítésnek egy kiváló módszere, amely a jóga ősi gyakorlatait és a dél-amerikai természeti népek szülést megkönnyítő technikáit ötvözi. A kismamajóga nem csak testgyakorlás, megtalálhatók benne a légzőgyakorlatok mellett relaxációs és egyéb mentális technikák is.

Mint a jóga lényege általában, a kismamajóga is a befelé, az önmagunkra figyelésben teljesedik ki. Ez a fajta önmagunkra figyelés a várandósság alatt természetesen a fejlődő magzatra való figyelést is jelenti. Amikor a figyelmet befelé fordítjuk, az első legkönnyebben észrevehető dolgok a testérzetek, melyek tudatosításával a kismama figyelme kifinomul, és hamarosan képes lesz ráhangolódni babájára.
A foglalkozások specialitása abban rejlik, hogy figyelembe veszi a várandósság során megváltozott fizikai, lelki és tudati igényeket valamint a módosult terhelhetőséget. Fontos célja, hogy a kismama hangulati, fizikai állapotát ne csak a várandósság ideje alatt segítse, hanem felkészítse a vajúdás és a szülés időszakára is. A rendszeres gyakorlás hatására kialakul a lelki nyugalom, a stabilabb kedélyállapot, és a test könnyebben alkalmazkodik a fokozódó terheléshez.
Fizikai szinten elsősorban a várandósság során nagyobb terhelésnek kitett hátizmokat, deréktájéki izmokat erősítjük, a gerinc rugalmasságának megtartása, a csípőízületek mobilitásának fokozása, a nyugalmi légzéskapacitás növelése érdekében dolgozunk. Szerephez jut a karok és lábak erősítése, az ödéma elkerülése érdekében a vér- és nyirokkeringés megfelelő fenntartása. Ennek érdekében folyamatos, könnyed mozgásban végzzük a gyakorlatokat.

Sor kerül légzőgyakorlatokra, ezen belül vajúdás alatti légzéstechnikákra is. Az óra elengedhetetlen része a gátizomtorna, mely során a medencealap izomzatát készítjük fel a szülésre, valamint a szülés utáni regenerálódásra.

A 90 perces órát egy kellemes relaxációval zárjuk. Ellazult állapotban elmélyülnek az órán átélt tapasztalások, feltöltődik a test és az elme.

Foglalkozásainkra szeretettel várunk minden kismamát várandósságának 14. hetétől!

Baba-mama jóga

Az emberi  idegrendszernek szüksége van a mozgásra ahhoz, hogy megfelelően tudjon működni. Nincs ez másként a csecsemőknél, kisbabáknál, totyogóknál sem, sőt számukra talán még fontosabb, hogy megfelelő ingereket kapjanak, kibújva az anyaméh védelmező közegéből. 
Az édesanyáknak pedig arra van szükségük, hogy visszataláljanak önmagukhoz, új lendületet vehessenek.
A Baba-mama jógán ezt a két dolgot együttesen igyekszünk megteremteni, egy kellemes hangulatú, támogató közegben, együtt mókázva a babákkal. Folyamatos kontaktust teremtünk a baba fejlődő idegrendszerével masszázs, mozgás és különböző fejlesztő eszközök segítségével. Közben dalokat, mondókákat ismernek meg, mellyel elősegítjük a beszéd fejlődését. Tesszük ezt úgy, hogy baba és mama is felszabadultan élvezze az együttlétet.
A baba mozgásfejlesztése mellett jut idő a mamák átmozgatására is, amíg a babák önfeledten játszanak, ismerkednek egymással, ezzel is segítve a szülés utáni regenerációt.
A foglalkozások támogatják az anya-gyermek közötti kapcsolat még bensőségesebbé válását. A Kismamajóga tökéletes folytatása lehet, de természetesen az nem előfeltétel. A gyakorlatok egymásra épülnek, átmozgatjuk az egész testet, erősítjük a törzs-, far- és combizmokat. Olyan tartásjavító, mellkasnyitó gyakorlatokat végzünk, melyek segítenek ellensúlyozni a helytelen tartás okozta problémákat, s kiemelt figyelmet fordítunk a gátizmok erősítésére is.
A Baba-mama jóga a babáknak egy jó lehetőség, hogy elkezdjenek megszokni egy közösséget, a mamáknak pedig lelki szempontból nagyon hasznos, hogy a szülést követő megváltozott élethelyzetben is visszataláljanak régi önmagukhoz. Baráti kapcsolatok alakulhatnak ki, tanácsokkal, tapasztalatokkal tudják segíteni egymást.

Mikortól ajánlom?
A Baba-mama jógát a szülést követő 6-10. héttől ajánlom elkezdeni, s mozgásfejlettségtől függően dönthetsz a kisbabás illetve a nagybabás óra között. A kisbabás órán van babamasszázs is, a nagybabáson már nincs, vagy csak kevés, a kicsik mozgékonysága miatt.

A foglalkozásokra hozz magaddal kényelmes ruházatot, (matrac, párna van), és mindent ami a babának kell. Egy kis takarót, vagy pelenkát is hozz a babád alá, ami biztosítja számára az otthon illatát, s ezáltal biztonságban érzi magát.

Ha mózeskosárral vagy hordozóval érkeztek, az a legjobb, így a babakocsi elhelyezése nem okoz gondot. Az órát pontosan kezdem, kérlek próbálj minimum 10 perccel az óra előtt ideérni. Ha kocsival jössz, számolj rá még 5 percet a parkolásra.

Az órára kérlek előzetesen jelentkezz be az Időpont foglalás gombra kattintva!

Felmerülő kérdéseidet tedd fel bátran az alábbi elérhetőségeken:
docziveronika@gmail.com
06/30/639-9736

Szeretettel várlak!
Veronika

DaoYin kínai gerinctorna

A kínai gerinctorna egy olyan ősi, kínai mozgásformákból összeállított, – egyedülállóan hatékony – gerincgyógyító mozgásrendszer, amely a Hagyományos Kínai Orvoslás elméleti ismereteit és a több ezer éves kínai gerincgyógyító gyakorlatokat hatékonyan ötvözi a nyugati orvostudomány anatómiai ismereteivel.

A gyakorlatok segítségével a nyaki, vállövi fájdalmaktól, gerincpanaszoktól, szenvedők mintegy 80%-a teljesen panaszmentessé válhat. Alkalmas arra, hogy a mozgásszegény életmódot élők, számítógép előtt ülők, stresszes munkakörülmények között dolgozók egyszerűen és hathatósan szüntessék meg örökös hátfájdalmukat, valamint az egészség fenntartására, megelőzésre, vagy akár rehabilitációra. Mindezek mellett a DaoYin energetizál.

Az óra alatt fejünk búbjától átmozgatjuk a gerincoszlopot, nyitjuk, tápláljuk az izületeket, erősítjük a mélyizmokat, javítjuk a keringést. Megszellőztetjük a porckorongokat, ennek hatására megérezhetjük, hogy gerincünk is tud lélegezni.

Szeretettel ajánlom gyermekkortól – 99 éves korig majdnem mindenkinek.

Kismamáknak nem ajánlott.

Mini jóga

Éneklés, közös játék, mozgásfejlesztés. Gyertek és mókázzatok egyet gyermeketekkel a munkanap zárásaként! 

Kiknek ajánljuk ezt a foglalkozást?
1,5 – 3 éves korosztálynak kísérővel (Anyával, Apával vagy Nagyszülővel) együtt.

A totyogós korszak egy nagyon izgalmas fejlődési szakasz a gyermekek életében. Ezért ezen a foglalkozáson kiemelten foglalkozunk az életkori sajátosságokból eredő mozgásigény kielégítésével. A sok énekléssel, mondókázással, utánozó mozgásokkal elősegítjük a beszéd és mozgás fejlődését, a tanulási képességek kialakulását.

Mire számíthatsz az órán?
A foglalkozások 35 percesek, rövid gyakorlatsorokból állnak. Vannak ismétlődő részei, melyek fontosak a gyermekek biztonságérzetéhez, valamint az ismétlődések segítik az idő múlását is érzékelni, ezáltal a figyelmet fenntartani. 

Mindig lesznek változó gyakorlatok is. Az óra eleji játékos, dalos, mondókázós átmozgatást követően többnyire állatokat utánozva gyakoroljuk a nagymozgásokat, ismerkedünk a jógapózokkal. Minden alkalommal előhívunk egy-egy témát is, aktuálisan kapcsolódva az évszakokhoz. Így játékosan elsajátíthatják a gyerekek a színeket, számokat, a különböző érzelmeket, egyes állatok hangját és tulajdonságait stb., valamint mozgásfejlesztő eszközök segítségével “akadálypályát” is építünk. Az óra végén egy-egy rövid mese vagy hangszerrel kísért ének segítségével elcsendesedünk.

Mit csinál az anya/kísérő az órán?
A kicsik életkori sajátosságaiból adódóan ezen az órán a fókusz a gyerekeken van, így az anyukák – vagy a kísérők – kivételesen nem jógáznak, hanem a gyermeket segítő szerepben vannak jelen. De, ha úgy alakul és szükségét érzed, csendes megfigyelőként is részt vehetsz a foglalkozáson, s csak akkor kapcsolódsz be, amikor jól esik.

S ha szeretnéd támogatni saját testi és lelki feltöltődésed, énidőt adni magadnak, akkor szeretettel várunk többi óránkon a Kuckóban!

A foglalkozásokat tartja:
Dóczi Veronika
kismamajóga oktató, baba-mama jóga és gyermekjóga oktató, gyógypedagógus, mozgásfejlesztő