+36 30 3650 987 | hello@aszanakucko.hu

Aktuális

Jóga a Margitszigeten

A szombat reggeli hatha jóga órákat a nyár folyamán (természetesen időjárás függvényében) a Margitszigeten tartjuk.
Ezekre az órákra is be lehet jelentkezni, persze létszámkorlát nincs! :) Azért örülünk, ha jelzitek a részvételi szándékot, mert akkor tudjuk, kit kell értesíteni, ha bármi változás történne.
A helyszín a Hajós Alfréd uszoda és a Palatinus strand közötti nagy füves terület (Frisbee field) szélén, egy félárnyékos terület lesz. A Parkmozi köz buszmegállótól a Hármas büfé előtt elsétálva, a réten átvágva, a nagy tölgyfa mellett gyülekezünk. A képeken pontosan bejelöltem a helyet.




Az órának nincs fix ára, adományos jellegű. Lesz egy doboz, amibe a végén annyit dobsz be, amennyit gondolsz. Ha egyébként bérleted van, és úgy gondolod, hogy erre az órára is egy bérlet alkalmat szánnál, csak dobj be a dobozba egy papírt, amire felírod a neved, és hogy "bérlet".

Az órára hozz magaddal valamilyen szőnyeget. Ez nem feltétlenül jógaszőnyeg, megteszi egy polifoam, vagy bármilyen, erősebb anyagú szőnyeg is, csak lehetőleg ne a puszta füvön jógázz. Öltözz rétegesen, legyen nálad valami vékony pléd vagy nagyméretű törölköző, amivel relaxáció alatt betakarózol, és amit összetekerve ülőpárnának is használhatsz!

Háromnegyed 9-től gyülekezünk, 9 körül kezdünk. Itt az sem ciki, ha elkésel, hozhatod a kutyádat, a párodat, a gyerekeket. És mire a nagy meleg, és sok ember megérkezik, mi már végzünk is!

Ha az órarendben a szombati óránál a Margitsziget szerepel, akkor az óra ott lesz megtartva. Mivel az  időjárás előrejelzés nagyjából előző nap lesz megbízható, pénteken még pillants rá az órarendre. Ha nagy valószínűséggel esőt ígérnek, akkor a Kuckóban leszünk. De egy kis záportól nem ijedünk meg!

Tartsatok velünk, tapasztaljátok meg a szabadban jógázás energiáit!

Om Tat Sat
Oros Dóri

Időpontfoglalás várólistával – az alkalmazás szabályai

Kedves vendégeink!
Elkészült végre a várólista az időpont foglaló rendszerünkhöz! Ez szuper hír, de csak akkor fog gördülékenyen működni, ha megfelelően használjátok. Tehát fussuk át, hogyan működik, mit kell tenni, ha várólistára jelentkezel.

  • Ha egy órához már kiírja a rendszer, hogy MEGTELT, akkor már csak várólistára tudsz jelentkezni. Érdemes feliratkozni, ha tényleg szeretnél jönni, mert elég gyakran szokott lenni lemondás.
     
  • Lehet, hogy többen is vagytok várólistán, akkor lemondás esetén a rendszer automatikusan az első feliratkozót sorolja be a megüresedő helyre.

  • Erről a lemondás pillanatában a rendszer értesítő emailt küld arra a levelezési címre, amivel regisztráltál. Ettől a pillanattól kezdve már éles foglalásod van.

  • Értelemszerűen csak akkor fogsz erről tudomást szerezni, ha figyeled a levelező fiókod. 

  • Tehát ha feliratkoztál, akkor készülj úgy, hogy aznap jógaórára fogsz menni (még akkor is, ha esetleg nem kerül rád sor). Vigyél magaddal jógaruhát, és legkésőbb az órakezdés előtt 1 órával nézz rá a leveleződre, hiszen az utolsó pillanatban is előfordulhat, hogy valaki lemondja, és a helyét Te kapod meg!

  • Ha várólistán vagy, de a napod másképp alakul, és tudod, hogy akkor sem tudnál eljönni, ha megkapnád a felszabaduló helyet, akkor mondd le a várólistás foglalásod! Előfordul ugyanis, hogy mögötted még mások is ugyanarra a helyre várnak.
     
  • A lemondást megteheted a visszaigazoló emailben szereplő linkről, vagy a profil oldaladról (aszanakucko.hu/profilod) éppúgy, mint az éles foglalást.

  • Ha mindezek ellenére nem mondod le a foglalásod, és nem jössz el az órára, az óra árát akkor is ki kell fizetned, mivel a helyet valaki más elől foglaltad.

A várólistára feliratkozásoddal elfogadod a rendszerhasználat szabályait.

Szülésfelkészítő foglalkozás


A foglalkozásra elsősorban a 35. hetet betöltött kismamákat várjuk, ha apás szülést terveznek, akkor a párjukkal együtt. Apukáknak kifejezetten hasznos foglalkozás, mivel olyan segítő technikákat tanulhatnak, amelyek birtokában már tényleg hasznosnak érezhetik magukat a szülőszobán. Az ilyen foglalkozásokon leggyakrabban párjukkal vesznek részt a kismamák, tehát több apuka is jelen van, ami az ő esetleges feszültségeiket is nagymértékben oldja.

A résztvevők kényelmes ruhával készüljenek, hogy bármilyen, akár földön ülős, térdelős gyakorlatokban is részt tudjanak venni.

A foglalkozásnak nem előfeltétele a korábbi kismamajóga gyakorlás.

Ha a foglalkozás idején még nem töltöd be a várandósságod 35. hetét, de előre láthatóan a következő ilyen alkalmon (melynek időpontja május végén/június elején várható) nem tudnál részt venni, jelentkezés előtt konzultálj az oktatóval.

A foglalkozás témái:
– vajúdás alatt alkalmazható légzéstechnikák
– vajúdási pozíciók egyénileg / párban
– medencefenék izmainak lazítása
– masszázstechnikák és olajok
– vajúdás támogatása
– szülés körüli történések
– felkészülés a szoptatásra
– szülés utáni regeneráció
– baba és család születik, egyéni kérdések megbeszélése
– relaxáció

Időpont:
Június 30. vasárnap, 16:00 –18:15-ig, maximum 5 pár részvételével.

A foglalkozás ára:
3500 forint egyénileg, 5000 forint pároknak. 
A helyed biztosításához az ár 50%-át jelentkezéskor kérjük befizetni készpénzben a stúdióban, vagy átutalással. (Utalási szándékod jelezd emailben, és megadjuk a számlaszámot!)

Bejelentkezés e-mailben: hello@aszanakucko.hu

Szeretettel várlak!
Dóczi Veronika,
kismama- és baba-mama jóga oktató, édesanya :)


Mummy Tummy 6 alkalmas alaptanfolyam

Szülés utáni rahabilitációs tréning, mely nem csupán a has regenerációjára, a szétnyílt hasizom (rectus diastasis) kezelésére fókuszál, hanem a mozgásrendszert egységként kezeli.

A tréningprogram egymásra épülő foglalkozásokból áll, a gerinc stabilitását biztosító izomfűző újraépítésével, a funkcionális alapmozgások (újra)tanításával, a gátizmok visszaerősítésével is foglalkozik, így segítve a kismamák aktív élethez és sportoláshoz való biztonságos visszatérését.

A program részét képezi egy állapotfelmérés, ahol nem csupán a hasfal fizikális vizsgálatát végezzük, hanem funkcionális tesztek segítségével kiderítjük, a hasfal állapota, esetleges sérülése hogyan befolyásolja a mozgásrendszer működését.

A cél az idegrendszeri szabályozás újraindítása, az ideg-izom kapcsolatok helyes kiépítése, egy hétről-hétre változó, progresszív tréning segítségével.

Ezen az alptanfolyamon kapsz egy elméleti áttekintést arról, milyen a felépítése és hogyan működik az izomfűző, milyen változások érték ezt a rendszert a baba kihordása és megszülése során. Megértheted, hogy amit tapasztalsz, illetve amit a tükörben látsz, az miért van, mitől jött létre, és mit kell tenni, hogy a negatív folyamatokat megfordítsuk.

Miután mindezt megértettük, elkezdjük az első lépcsőfok, a helyes légzés visszaprogramozását. Ha ez most nagyon unalmasnak hangzik, akkor se aggódj, mindezt izgalmas, mozgásos gyakorlatokkal fűszerezve tesszük. Minden órát egy kellemes, egész testet átmozgató bemelegítéssel kezdünk, és csak ezt követik a nagyobb koncentrációt igénylő, kifejezetten rehabilitációs gyakorlatok. Az órát egy rövid relaxációval zárjuk.

Az első lépcső gyakorlatait már a gyermekágyi időszakban, tehát a szülést követő első 6 hétben el lehet kezdeni, így akár már pár héttel a szülés után részt vehetsz a tanfolyamon, de akár hónapokkal, sőt évekkel a szülés után is hatékony segítség, régóta fennálló panaszok esetén is.

Időpontok: a következő tanfolyam ősszel indul 

Szeretettel várlak!

Oros Dóra,
Mummy Tummy és gerinctréner, jógaoktató


Baba-mama jóga

Márciustól Baba-mama jóga foglalkozás indul két korosztály számára. Keddenként 10:30-tól nagybabás órára, péntekenként 11:45-től kisbabás órára várja Veronika az érdeklődő édesanyákat és babáikat.
Részletek a Foglalkozások menüpont alatt.

Core-stabilizáció

Többen kértétek, segítsek értelmezni, mit is takar az a pénteki óra. Lássuk akkor!

Mi is az a core?
A core angol szó, magot, valaminek a legbelső részét, a központját jelenti. Anatómiai szempontból a core-nak bizonyos izomcsoportokat hívunk. A core szó jelentése jól tükrözi ezen izomcsoportok elhelyezkedését is, tehát ahogyan a mag is, a középpontban találhatók. És a funkciót is, vagyis a magot körülvevő, annak védelmet biztosító izmokról van szó. Ezek az emberi testben a lumbális gerinc és a medence közvetlen közelében lévő izmok, kötőszövetes elemek, leegyszerűsítve tehát a hasüreget körülvevő izmok. És ha a hasüregre, mint dobozra gondolunk, akkor ennek a doboznak van eleje, hátulja, oldala, alja és teteje.

És mit jelent a stabilizáció?
Egy statikus helyzet kontrollja dinamikus környezetben. Vagyis testünk valamely mozgékony részének stabilizálása izomkontroll segítségével, miközben valamilyen mozgást végzünk.

Na és akkor mi az a core-stabilizáció?
A lumbális gerinc és a medence helyzetének izommunkával történő fenntartása, miközben testhelyzetünket változtatjuk.

Miért van erre szükség?
Hát azért, mert a gravitáció folyamatosan hat ránk, húz lefelé. A felegyenesedett helyzetünk fenntartásához tehát állandó izomműködésre van szükség. Ez igen egyszerű és energiahatékony, ha teljesen neutrális testhelyzetben vagyunk, de amint kimozdulunk egyensúlyi helyzetünkből, az izmainknak fékező mozgást kell végezniük, nehogy orra- vagy hanyatt essünk. Persze ezek a szélsőségek, de a hirtelen rossz mozdulat következtében meghúzott derék például már sokaknak ismerős lehet. 

Ezeknek a mélyizmoknak a valódi funkciója tehát a bármilyen irányú túlzott kimozdulás megakadályozása.

És ha arra a bizonyos „dobozra” gondolunk, annak az elülső és oldalsó falát a haránthasizom, a ferde hasizmok és az egyenes hasizom alkotja. A doboz hátsó fala a gerinc mentén futó mély- és felületi izmok, a négyszögletű ágyékizom és az erős kötőszövetes lemez, a széles ágyéki pólya. A doboz alját a medencefenék izmai, míg a tetejét a rekeszizom alkotja. Persze ott vannak még az ezekkel határos támogató izmok is, amik ha valóban működnek, rengeteg terhet le tudnak venni az elsődleges izmokról.
Szóval nincs más dolgunk, mint ezeket összehangolt, közös működésre bírni! 

A core-stabilizációs óra fókuszában tehát ez a terület áll, és mivel a stabilizálás főképp dinamikus gyakorlatokkal igazán hatékony, ezért ilyenekben nem lesz hiány.

Gyere bátran, próbáld ki! Ez az óra sem nehezebb a többinél, csak kicsit más. És biztos vagyok abban, szükséged van rá!